آشنایی با انواع کولر های گازی و نحوه تعمیر انواع کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی

شناخت با اشکال کولر های گازی و طرز تعمیر آنان
کولرهای اسپلیت , داکت اسپلیت , کولر گازی , سیستم های مرکزی نظیر VRF سیستمهای تهویه مطبوع هستند که جایگزین کولرهای آبی رنگ و روشهای سنتی گردیده اند .

نحوه اموزش تعمیر  کولر های گازی و انواع ان ها

فراگیری طرز تعمیر کولر گازی و رسیدگی به تمام اشتباهات آن در یک مقاله ممکن وجود ندارد چون اشکال کولرهای گازی می توانند در گیر فساد های مختلفی شوند , پس ما در‌این مقاله به فراگیری عیب یابی و تعمیرات کلی برای همه گیرترین ایرادات کولرهای گازی می‌پردازیم و شما‌را به مقاله های دارای ارتباط به فراگیری طرز تعمیر کولر گازی برای هر نقص‌ حساس ارجاع میدهیم .

پیش از این در مطلب مستقل ای به اسم خدمت کولر گازی توضیح داده شد که خدمت کولر گازی با تعمیر کولر گازی مختلف است . برای تعمیر کولر گازی می بایست مسلما اشخاصی این کار را عهده دار شوند که به معنای حقیقی وواقعی کلمه و واژه یک تعمیرکار ماهر کولر گازی باشند . در این جهت میتوانید مطلب سرویسکار کولر گازی را مطالعه نمایید .

آموزش تعمیر کولر گازی

جهت تعمیر کولرهای گازی و اسپلیت ها می بایست با این سیکل و اجزای تشکیل دهنده برقی و مکانیکی آن به نیکی آشنا باشید که دربرگیرنده کمپرسور , اواپراتور , کندانسور , غربال درایر , پروانه ها , موفقیت , خازن , اورلود , ترموستات , کلید حرفه , کلید حساس و سیم های حساس میشود . سیکل خنک کننده در کلیه این دستگاه ها سیکل تبرید است که از گاز فریون استعمال می نماید .

عمده ترین مشکلات کولر های گازی و علل خرابی ان ها

درپی به تشریح اکثر ترین مشکلاتی که برای کولر گازی احتمال دارد بوجود بیاید خوا‌هیم پرداخت و عوارض این فساد را با نیز مرور میکنیم :

گرم بودن باد کولر

باد کولر اکثر وقت ها به دلایلی اعم از پر‌نور نشدن کمپرسور , نشت و فقدان گاز کولر و هرز گرد شدن پروانه خنک کننده کندانسور گرم میشود . برای فراگیری تعمیر کمپرسور یا این که تشخیص نشت گاز و شارژ مجدد آن , می‌توانید به مقاله تعمیر کمپرسور کولر گازی و شارژ کردن گاز کولر گازی رجوع نمایید . برای ردوبدل حرفه خوبتر است به تعمیرکار رجوع نمایید .

اتصال برق هنگام پر‌نور کردن کولر گازی لوله بازکنی خیابان بلال حبشی

علت اتصالی برق هنگام پر‌نور شدن کولر قادر است وخیم بودن خازن و بوجود وارد شدن اتصال کوتاه در بین آنان یا این که وجود اتصالی در بین سیم های رابط باشد . برای رفع ایرادات سیم کشی خوبتر است به تعمیرکار رجوع نمایید . آرم فساد خازن , میل کمپرسور به جنبش هنگام پر‌نور شدن , ولی کار نکردن و اورلود آن است . گرمای محفظه , نوسان برق و یا این که اندک بودن گنجایش خازن قادر است علت سوختن آن باشد . تشخیص قطعی علت حساس فساد کولر برای پیشگیری از فساد های بعدی و بعد از آن ردوبدل خازن هم خوبتر است به وسیله تعمیرکار صورت بپذیرد .

آموزش تعمیر کولر گازی

آلوده شدن غربال هوای کولر

در شکل عدم انجام خدمت عصر ای کولر گازی و منزه نکردن تر و تمیز فیلترهای هوا , راندمان کولر گازی کاهش مییابد و چه بسا بقیه قطعات هم احتمال دارد زخم ببینند . برای همین , برای پیشگیری از پیدایش چنین مشکلاتی , خدمت کولر گازی خویش را به موقع انجام دهید . برای فراگیری طرز خدمت , به مقاله خدمت کولر گازی رجوع نمایید .

کاهش بازدهی سرمایشی کولر گازی تخلیه چاه و چاه بازکنی بلوار ایرج میرزا مشهد

کارایی سرمایشی کولر مبنی بر تبخیر مبرد است , بدین شکل که تبخیر ماده مبرد در حرفه کویل واحد داخلی سبب خنک شدن فضای اتاق می شود , این ماده مبرد آنگاه به واحد فرنگی انتقال می یابد تا گرمای خویش را از دست بدهد و مجدد تبدیل به مایع شود . زمانی با کاهش بازدهی سرمایشی کولر گازی مواجه میشوید , در نود درصد مواقع علت نشت مبرد است .

برای جستن محل نشتی لوله ها را آنالیز نمایید و نقاط در گیر ساییدگی را ارزیابی نمایید . محل نشت را میتوان با شارژ گاز ازت به دستگاه پیدا کرد و آنگاه با جوشکاری نشتی را برطرف کرد . آنگاه طبق مقاله طریقه شارژ کردن گاز کولر گازی , سیستم را وکیوم و شارژ کنید .

بیرون نشدن گرما از اتاق

حرفه بیرونی گرمای اتاق را به فضای خارج از منزل انتقال می‌دهد . در‌صورتی‌که حرفه بیرونی به صدق کار نکند , هوای سرد نمی تواند به صورت قابل قبولی جایگزین گرمای خانه شود و سبب خواهد شد که کمپرسور بیشتراز حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی شما مختل شود . برای تعمیر حرفه کولر گازی خوبتر است به تعمیرکار ماهر رجوع نمایید . نصب و تعمیر شیرآلات لاله زار مرکز تهران فوری

خرابی کمپرسور و دلیل خاموش و روشن شدن بی دلیل کولر گازی

خاموش و پر‌نور شدن خویش به خودی و بی برهان کولر گازی

یک کدام از خطاها همگانی در کولرهای گازی , سوختن موفقیت در دست گرفتن کولر گازی است که در بخش اعظم موردها غیرقابل تعمیر خواهد بود و می بایست ردوبدل شود . آرم های وخیم شدن موفقیت در دست گرفتن کولر گازی , خاموش شدن کولر یا این که کار کردن نا منظم آن است چون موفقیت در دست گرفتن مسئول در دست گرفتن اکثری از اعمال کولر به حساب آورده می شود . میتوانید فراگیری تعمیر موفقیت را در مقاله تعمیر موفقیت کولر گازی تارنما ما بخوانید .

آموزش تعمیر کولر گازی

خاموش شدن خویش به خویش و بی برهان کولر همینطور قادر است به جهت بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی و وجود انواع در سیم کشی باشد . سیم کشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال حریق سوزی موجود است . برای پیشگیری از خطاها سیم کشی , خدمت به موقع کولر گازی اثر گذار خواهد بود . برای رفع اشتباهات سیم کشی خوبتر است به تعمیرکار ماهر رجوع نمایید .

فساد کمپرسور کولر گازی

کمپرسور از مهم‌ترین قطعات کولر گازی به حساب میآید . از آرم های فساد کمپرسور کولر گازی می شود به مواقعی همچون انقطاع شدن فیوز در لحظه آغاز به کار کمپرسور , داغ کردن مضاعف کمپرسور , گرم بودن باد کولر و . . . را اشاره نمود .

برای کسب اطلاعاتی جامع درمورد تعمیر این قطعه , به مقاله تعمیر کمپرسور کولر گازی رجوع نمایید .

آب دادن کولر گازی

پیش از این در مطلب ای عوارض راز ریز شدن آب کولر گازی را توضیح دادیم که توصیه میکنیم این مطلب را با تیتر علت راز ریز شدن آب کولر گازی مطالعه نمایید . ولی بصورت کلی سرریز شدن آب از واحد داخلی کولر گازی آرم بسته شدن رویکرد آب خروجی کولر گازی است که با انجام خدمت کولر گازی رفع می شود .

همینطور میتوانید برای کسب داده ها اکثر درمورد علت و طرز رفع این نقص‌ , به مقاله علت آب دادن کولر گازی رجوع نمایید . این نقص‌ احتمال دارد علل دیگری هم داشته باشد که برای تشخیص و رفع آنان میتوانید با تعمیرکاران تماس حاصل نمایید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید