معرفی و توضیح کامل مزایا و معایب داکت اسپلیت برای یک خرید خوب و مناسب

به کارگیری از هوای رجوع جهت بالا بردن بازده کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همینطور هوای نو جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان اکسیژن کافی جهت سالم جسمی اشخاص را تأمین کند که‌این مقاله از مزایای دیگر این سیستم میباشد .

داکت اسپلیت چیست ؟

داکت اسپلیت ( اسپلیت خانگی ) یکی رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در تراز دنیا است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد خارجی ( کندانسور ) تشکیل شده شده‌است که به وسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند .

به کارگیری از هوای رجوع جهت بالا بردن بازده کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همینطور هوای نو جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان اکسیژن کافی جهت سالم جسمی اشخاص را تأمین کند که‌این مقاله از مزایای دیگر این سیستم میباشد .

دستگاه داکت اسپلیت

نحوه ی تهویه مطبوع سیستم :

سرمایش و گرمایش در‌این سیستم به وسیله هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد .
عملکرد دستگاه داکت اسپلیت در موقعیت سرمایش دقیقاً شبیه سیستم های اسپلیت یا این که همان کولر های گازی میباشد .
بدین مفهوم که‌این دستگاه جهت ساخت سوز و سرما با به کارگیری از سیکل تبرید گاز مبرد را با عبور از اجزا سیکل مثل کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور و تغییر تحول فاز مبرد هوای عبوری از روی کویل اواپراتور را سرد کرده و آنرا به تهویه شونده تحویل می‌دهد .
واضح است که در‌این‌حالت‌ مرجع انرژی دستگاه برق می باشد . در موقعیت گرمایش دستگاه به یاری کویل درنظرگرفته شده در دستگاه و جریان آب گرم عبوری از باطن کویل هوای عبوری از روی کویل را گرم کرده و آن را به فضای تهویه شونده تحویل می‌دهد . در این‌حالت آب گرم عبوری از کویل بوسیله پکیج یا این که موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز است .
در‌این‌صورت‌ دستگاه شبیه فن کویل فعالیت می نماید . روش های جابه جایی کولر های گازی اسپیلت و آموزش جا به جایی آن

مشخصات :

دارنده کوئل آبگرم فابریک جهت تأمین گرمایش , قابلیت مجهز شدن به شیر برقی سه راه الکترونیکی با امکان دستور پذیری از ترموستات , ترموستات جهت تهیه دلخواه دمای محیط , کمپرسور پرقدرت کوپلند مجهز بودن به سیستم فوق کم صدا super silent .

مزایای استفاده از سیستم داکت اسپلیت در مقایسه با بقیه سیستم های تهویه :

استقلال بی نقص سیستم مطبوع در مقایسه با سیستم های مرکزی فراتر بودن بازده گرمایشی در مقایسه با رادیاتور و گرمایش از کف تقلیل حجم لوله کشی مسی در مقایسه با سیستم اسپلیت و همینطور کاهش حجم لوله کشی آب گرم در مقایسه با رادیاتور , گرمایش از کف , چیلر و مینی چیلر .
کوچکتر شدن داکت تأسیسات در ساختمان , استفاده از شبکه کشی افقی ذیل سقف در مقایسه با کولر آبی .
کوچکتر شدن شبکه های توزیع هوا نسبت به سیستم کولر آبی به دلیل کیفیت مناسب خیس هوای ایجاد شده و حجم هوای کمتر .

ارزش تمام شده سیستم داکت اسپلیت با کویل آب گرم تقریباً یک دوم هزینه تمام شده سیستم های چیلر و مینی چیلر هست . بعضی از تفاوت های داکت اسپلیت های موجود در بازار : در مثال های موجود در بازار در اختیار گرفتن بازه زمانی حرارتی موقعیت گرمایش صرفا با اعتنا دور حرفه دستگاه قابل کنترل هست . ولی در بعضا دستگاه های داکت اسپلیت علاوه بر وجود در دست گرفتن بدور رشته در سرعت , به دلیل طولانی تر شدن شیر سه راهی الکترونیکی در مسیر آب گرم می توان دبی جریان آب محل ورود به کویل را هم کنترل نمود دراین‌صورت علاوه بر مدیر خوب تر بر موقعیت گرمایشی در مصرف انرژی هم صرفه جویی میگردد .

در دستگاه های داکت اسپلیت به دلیل به کارگیری از جدا کننده روغن قابلیت لوله کشی میان یونیت داخلی و فرنگی تا اختلاف طول ۱۵ متر مقدور هست . در حالی که در اکثر اوقات دستگاه های مو جود در بازار جهت رفع این نقص‌ از تله روغن به کارگیری می‌شود که علاوه بر راندمان کمتر در دراز برهه زمانی کارایی خویش را از دست داده و نهایتاً سبب به پیدایش مشکل در کمپرسور و سوختن آن می شود . قابلیت و امکان ساخت سرمایش در دمای بیرونی ۸ رتبه سانتی گراد به بالا به کار گیری از فین های آنتی اکسیدان جهت پرهیز از خوردگی و پوسیدگی کابینت گالوانیزه با پوشش پلی است کم صدا و کم مصرف دسترسی سهل و آسان به غربال هوای قابل شستشو از ذیل دسترسی به دمنده و موتور سوای نیاز به جدا کردن بی نقص قطعات برای تعمیرات دارا بودن کوچکترین بعد ها یونیت داخلی در مقایسه با بقیه دستگاه ها از این نقطه حیث دستگاه داکت اسپلیت بیشترین سازش را با معماری و پباده سازی فضای داخلی فضای مورد استفاده می نماید .

معایب استفاده از داکت اسپلیت

کنترل زوم ندارد , وقتی که دستگاه باطن سوئیت روشن می گردد تمام اطراف از جمله تالار و اتاق های خواب نیز دما میگردند . با وجود ترموستاتی که در اصلی ترین دور و اطراف قرار گرفته است دمای هوا میزان گیری می شود و این از مطرح ترین معایب سیستم داکت اسپلیت است .
در مقایسه با مینی چیلر یا این که چیلر مصرف برق آن تا حدودی فراتر است اما نسبت به اسپلیت دیواری مصرف برق آن کمتر میباشد .
در عمده داکت اسپلیت ها صدای دستگاه آزار دهنده می باشد . ( برای این عیب راه حل مهندسی سفارش خواهد شد )

دستگاه داکت اسپلیت

در انتخاب دستگاه داکت اسپلیت دو فاکتور بسیار مهم وجو دارد :

انتخاب دستگاه
اجرای درست و اصولی

برای منفعت مندی ازبالاترین کارایی سیستم داکت می بایست اجرای شبکه کشی و لوله مسی بوسیله اشخاص مجرب صورت بپذیرد . به راحتی میتوان اعلام کرد ۵۰ درصد کارایی دستگاه متعلق به اجرای اصولی دستگاه است .

از معایب دستگاه داکت اسپلیت می شود به خیزش باد کم و انتقال صدا در همگی ی مارک های موجود در بازار اشاره نمود که متأسفانه به دلیل دیده پوشی شرکت های از این مسأله به آن توجهی نمیشود ولی این بدین مفهوم نیست که‌این دستگاه سعی قابل قبولی ندارد بلکه مقصود این است که در دور و بر های Out Door سوای دیوار و سالنی به کارگیری از آن سفارش نمیشود , همینطور به دلیل اشغال فضای دوچندان در ساختمان های مسکونی مشکلاتی را تولید می نماید . در محیط های بزرگ هم داکت اسپلیت کاربرد چندانی ندارد , چون برای گوشه و کنار هایی که نیاز به تناژ تبرید بالا دارا‌هستند , داکت اسپلیت طراحی نشده است اگر‌چه متأسفانه گهگاه شنیده میگردد که بعضا , داکت اسپلیت را بیشتراز گنجایش حقیقی میفروشند .
ولی عیب شماره ۳ و راه حل پیشنهادی معرفی و توضیح کامل همه چیز در مورد داکت اسپلیت ها و بخش های تشکیل دهنده آن

راه حل صدای داکت اسپلیت :
آیا حذف صدای ناشی از نوسان الکترو فن ها و داکت اسپلیت ها میسر است ؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 2    میانگین: 2/5]

دیدگاهتان را بنویسید