تردد شبانه کامیون های حمل نخاله ساختمانی ، افزایش آلودگی تهران را به دنبال دارد که شهرداری حتما باید ساماندهی کند

معاون محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست اعلام کرد : کار کامیون های سنگین حمل مصالح و نخاله در آخرها شب , منبع مهمی در افزایش ذرات معلق شهر تهران می‌باشند .

تردد شبانه کامیون های حمل نخاله و افزایش آلودگی تهران/ شهرداری ساماندهی نماید

پایگاه خبری محیط بان دماوند ( DEWNA ) : به نقل از خبر نگار مجموعه اجتماعی باشگاه خبرنگاران برنا ; سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خویش نوشت : ممنوعیت تکان کامیون های سنگین حمل مصالح و نخاله در ساعت ها روز سبب کاهش غلظت ذرات آویزان آلاینده می شود .
در آخرها شب و هنگام کار های تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله بوسیله کامیون‌های فرسوده و گازوئیلی , پیک ذرات آویزان روند صعودی داراست که‌این دستور منشا مهمی در افزایش ذرات آویزان در شهر تهران به حساب آورده می شود .
براساس قانون , ساماندهی رفت وآمد کامیون‌های در جهت تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله , وظیفه شهرداری‌هاست و بایستی عمل آنها در قالب شرکت‌های ثبت شده مدیر شود .

کامیون های حمل نخاله

افزایش تولید مصالح ساختمانی از خاک و نخاله

شهرداری حمل و نقل – فرازنیوز : معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی اداره مدیر پسماند از احداث سه واحد کارخانه بازیافت خاک و نخاله در مجتمع آبعلی طی ماه‌های آتی‌ خبر اعطا کرد و بیان کرد : پیش‌بینی می‌‌شود با ایجاد تعدد در ایجاد تولیدات مانند شن و ماسه , آسفالت و فرآورده‌های بتنی , شاهد کاهش شایان توجه میزان دفن پسماندهای ساختمانی و عمرانی در پایتخت باشیم .

به نقل از ( فرازنیوز ( به گزارش رابطه ها همگانی و کارها بین‌الملل اداره مدیر پسماند , مهندس حسین گلبخش با اشاره به ساخت روزمره ۵۰هزار تن خاک و نخاله در شهر تهران , تصریح کرد : بخش برنده آنان به پروژه‌های مدیر شهری مانند ساخت‌ وساز پل‌ها , رمپ‌ها , پارک‌ها و بوستان‌ها و یا این که کارها لوله‌گذاری اداره آب و فاضلاب دارای ربط است .

او در همین خصوص افزود : اکثر پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر بعد از جمع‌آوری به مجتمع پردازش خاک و نخاله آبعلی منتقل و مابقی آن به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه سپرده می‌گردد . مجوزهای لازم برای حمل نخاله ساختمانی با کامیون در سطح شهر تهران

گلبخش , دفن , بازیافت و ساخت مصالح ساختمانی را اصلی‌ترین شیوه رئیس این پسماندها در پایتخت دانست و اظهار داشت : فعلا بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی به وسیله یک کارخانه که در مجتمع آبعلی واقع شده صورت می گیرد . این کارخانه با گنجایش محل ورود روزمره ۳۳۰۰تن از سال ۱۳۹۲ کار خویش را شروع کرده و سهم عمده‌ای در دفع خاک و نخاله جمع‌آوری شده از مرحله تهران برعهده دارااست .

او ادامه بخشید : چیزی نزدیک به ۶۰درصد خاک و نخاله تحویل داده شده بدین واحد , پردازش شده و برای استحصال شن و ماسه مورد به کار گیری قرار می گیرد . ۴۰درصد دیگر هم به طور ریجکت به مرکز ها اختصاصی دفن ارسال می گردد .

کامیون های حمل نخاله

بازیافت ایجاد شده از پسماندهای ساختمانی و عمرانی

معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی اداره مدیر پسماند با ابراز خرسندی نسبت به همت این واحد از بهینه‌سازی سیستم پردازش و دفع خاک و نخاله در آینده‌ای نزدیک خبر بخشید و اذعان کرد : هماهنگی‌های حتمی برای ارتقاء تعداد تولید ها بازیافتی ایجاد شده از پسماندهای ساختمانی و عمرانی هم‌چون آسفالت و فرآورده‌های بتنی صورت پذیرفته و امید داریم این پروژه به زودی عملیاتی شود .

او به احداث دو کارخانه دیگر با گنجایش پردازش سالیانه یک میلیون تن خاک و نخاله اشاره نمود و افزود : درپی گرفتن مجوز از وزارت صنعت , معدن و تجارت جهت بازیافت فرآورده‌های بتنی هستیم و پیش‌بینی می‌‌کنیم که دستکم یکی آنان تا سال ۱۳۹۷به بهره برداری رسد .

گلبخش از پروسه ساخت کارخانه‌ای دیگر با توان ساخت روزمره ۱۶هزار تن شن و ماسه , آسفالت و فرآورده‌های بتنی در تیم آبعلی خبر بخشید و یادآور شد : اداره مدیر پسماند و به خصوص معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی متبوعه به سمت هدف ها زیست محیطی شهرداری تهران و به مراد ارتقای تراز تندرست جامعه , اراده خویش برای افزایش و توسعه و گسترش امکانات و فناوری‌های به کار گرفته را جزم کرده و تا به امروز هم گام‌های بلندی دراین باره برداشته است . حمل نخاله ساختمانی قیمت و نمونه قرار داد برای حمل مصالح ساختمانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید