به چه دلیل شوفاژو رادیاتور در تابستان داغ می شوند

داغ شدن رادیاتور

داغ شدن شوفاژو رادیاتوردرتابستان

داغ شدن رادیاتور

پکیج نسل جدیدی از سیستم‌های گرمایشی در خانه‌ها است که با ورود خویش عملا نیاز به پباده سازی موتورخانه برای اکثر اوقات خانه‌ها و چه بسا قرار دادن بخاری برای گرمای منزل و یا این که آبگرمکن برای گرم کردن آب مصرفی را بصورت یکجا پوشش اعطا کرد . پکیج یک سیستم یک پارچه گرمایشی است که برای تامین آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایش به کار گرفته می شود . پیش از این در مطلب روش کار پکیج روش کار پکیج مفصل توضیح داده شد .

یکی‌از خطاها متداول مصرف کنندگان پکیج گرم نشدن رادیاتورها است که در این سمت در مطلب علت گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ مفصل عوارض آن را توضیح دادیم . ولی گاها این واقعه نیز می افتد که رادیاتورها در تابستان گرم می شوند و خلاف تصور ما وارد فعالیت می شوند . در‌این مطلب عوارض گرم شدن سیستم گرمایشی یا این که به عبارتی رادیاتورها و یا این که شوفاژها را در فصل تابستان با نیز مرور میکنیم .

تعمیر پکیج در محل

علت گرم شدن رادیاتور در تابستان

داغ شدن رادیاتور

همانطور که شاید در مطلب روش کار پکیج مطالعه کردید پکیج نمی‌تواند همزمان هر دو کار گرم کردن آب مصرفی و آب گرمایش را انجام دهد . به همین علت حق تقدم پکیج همواره آب گرم مصرفی است و هر توشه در فصل تابستان و یا این که فصل زمستان که شیر آب مصرفی گشوده میشود فورا گرمایش رادیاتورهای شوفاژ از کار میفتد . تاثیر جنس عایق در عملکرد عایقکاری لوله ها چگونه است

پکیج شوفاژ دیواری دو حالته است . یعنی یک وضعیت زمستانه دارااست و یک وضعیت تابستانه که شاید تمامی به خیر میشناسید . با انتخاب هر کدام از این دو وضعیت پکیج می بایست متناسب با حالت رقم خورده فعالیت نماید . بدین شکل که در فصل تابستان با گشوده شدن آب و تحریک فلوسوئیچ آب به وسیله موفقیت مشعل پر‌نور میشود و آب گرم مصرفی را تامین و فورا با انقطاع جریان آب گرم شعله خاموش میشود .

ولی در وضعیت زمستانه مدار گرمایش با به کارگیری از پمپ آب سیرکولاتور پکیج مرتبا آب را بصورت چرخشی در سیستم به مراد تامین دمای رادیاتورها در گردش در می آورد . ولی مدام این سیستم فراهم است تا با گشوده شدن آب گرم مصرفی متوقف شود . این کار را سنسوریا شیربرقی انجام میدهد . در فیض آب برای آب گرم مصرفی حق تقدم دارااست . مجدد با مسدود شدن آب فورا شیر برقی جریان سیرکولاتور و یا این که گرمایش پکیج را فعال میکند .

کلید انتخاب حالت پکیج

برای این اتفاقات چند فاکتور با نیز کار میکنند . ولی صرفا چندین ادله میتواند منجر شود که مدار گرمایش در فصل تابستان نیز گرم باشد که در ذیل توضیح داده میشود

پکیج در وضعیت تابستانه قرار نگرفته است

بخصوص اشخاصی که برای نخستین بار از پکیج به کارگیری میکنند گاها با این ایراد مواجه می شوند و فراموش میکنند و یا این که نمی‌دانند که می بایست پکیج بر روی سیستم تابستانه تهیه شود . این اشخاص عموما با بستن شیرهای رادیاتور کارایی میکنند گرما را متوقف نمایند . ولی می بایست به خاطره داشت که تمامی شیرها به خیر آب‌بندی نمیکنند و شاید منجر گرم شدن رادیاتورها به جهت عبور آب گرم شود . چگونه لوله های آب گرم را عایق کاری کنیم

حالت زمستانه پکیج

دکمه تابستانه و زمستانه وخیم است

موفقیت یک ابزار مکانیکی الکترونیکی هوشمند است . ولی درهرحال اطلاعاتی منجر میشود که به کار خویش در وضعیتی ادامه دهد . هر گاه کلید تابستانه و زمستانه آلوده شده باشد و یا این که به هر ادله نظیر ضربه تناول کردن و یا این که تلف کردن اعتنا خویش حالت را نتواند تغییر و تحول دهد منجر میشود که موفقیت داده ها تازه‌ای برای تغییر و تحول وضعیت در حیث نگیرد .

یعنی با این که شما حالت را در ظاهر بر روی تابستانه قرار داده‌اید اما اطلاعاتی که موفقیت اخذ میکند داده ها حالت زمستانه است .

وخیم شدن موفقیت

ولی گهگاه نیز خویش موفقیت اعتنا خویش را از دست میدهد . بدین شکل که با وجود این که پکیج در وضعیت تابستانه تهیه شده و موفقیت نیز این داده ها را به خیر اخذ میکند اما گشوده نیز به جهت فساد اعتنا موفقیت عملیات زمستانه در درحال حاضر انجام است . در‌این‌حالت‌ پکیج صحیح نظیر هنگامی که بر روی وضعیت زمستانه تهیه شده کار میکند .

اما در‌این‌حالت‌ اکثر اوقات این واقعه بصورت نسبی میفتد . یعنی گهگاه رادیاتورها گرم می شوند و گهگاه خوبی .

موفقیت پکیج شوفاژ دیواری

فساد شیر سه طرفه

اصلی‌ترین و مهمترین ادله گرم شدن رادیاتورهای شوفاژ در فصول گرم سال شیر سه طرفه است . این شیر در مرکز کار تغییر و تحول وضعیت دستگاه جای دارد . زمانی آب در وضعیت گرمایش قرار داشته باشد حالت شیر درسمت وضعیت گرمایش تغییر و تحول میکند و زمانی در وضعیت آب مصرفی قرار اعطا کرد شیر تغییر و تحول وضعیت میدهد .

در فصل تابستان این شیر سه راهه با دستور شیربرقی آب از کار میفتد . ولی در دو وضعیت شاید ایراد ساز شود . اولیه این که شیر سه راهه دستور غلط اخذ نماید و دوم این که شیر فی مابین وضعیت گیر نماید .

شایع‌ترین ادله گرم شدن رادیاتورها همین وضعیت دوم است . یعنی شیر در وضعیت بینابین گیر میکند . در‌این‌حالت‌ اگر چه آب گرم مصرفی تامین میشود اما فشار ضروری را نیز ندارد و رادیاتورها نیز گرم می شوند چراکه محل ورود رادیاتورها به طور کامل مسدود وجود ندارد .

فساد شیر برقی

گفتیم که با دستور شیربرقی درباره‌ی گشوده شدن آب مصرفی شیر سه راهه تغییر و تحول حالت میدهد تا آب برای شیر مصرفی حق تقدم دهی شود . در‌این‌حالت‌ درصورتی که شیر سه راهه فرمان صحیح را ندهد و یا این که در گیر غلط شود منجر خواهد شد تا آب عوض اینکه برای آب مصرفی گرم شود برای رادیاتورها گرم شود .

شیر برقی پکیج

اما شاید خطاهای دیگری نیز در روند کاری پکیج شوفاژ دیواری منجر شود تا رادیاتورها گرم شوند . نظیر این که آب گرم مصرفی از منطقه‌ای با آب رادیاتور‌ها یکی از شده باشد . براین اساس مدام از تعمیرکار پکیج حرفه‌ای در لحظه مواجه شدن با این ایراد امداد اخذ نمائید .

کارشناسان ما در تیم تاسیسات ۲۴ ساعته بصورت شبانه روزی فراهم اخذ ایده ها و تجارب شما دراین باره میباشند و شادمان خوا‌هیم شد تا تجارب شما‌را نیز با بقیه مشتریان برای تشخیص عیب پکیج آن ها فی مابین بگذاریم .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید