بررسی علل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری و تعمیر و نگهداری این نوع ابگرمکن ها

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری , می‌تواند موردها زیادی باشد . ما در‌این مقاله چندین مورد از علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری را برای شما شرح داده ایم .

گرم نشدن آبگرمکن

در اولِ صبح یا این که بعداز یک روز پر مشغله کاری , یک کدام از چیزهایی که ما‌را سر کیف می نماید , یک دوش آب گرم است . ولی گرم نشدن آب از معضل هایی است که هر که قادر است با آن روبرو شود . در‌این مواقع به تامل تعمیر کار پکیج یا این که آبگرمکن میفتیم , البته بد نیست خودمان بتوانیم تا حدی با روش کار ابگرمکن دیواری آشنا شویم و بتوانیم عیوب کوچک آن را برطرف کنیم .

[ حتما بخوانید : از مشکلات رایجی که برای آبگرمکن پیش می‌آید اطلاع دارید؟ ] هزینه تعمیر تردمیل در تهران (از غرب تا شرق تهران)

گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری قادر است عارضه ها مختلفی داشته باشد :

یکی‌از این مورد ها رسوب گرفتن مبدل مصرفي است که سبب پیدایش اين مشكل شود . بيشتر سردوش خزینه رسوب مي‌گيرد و سبب اين مشكل مي‌شود , كه شما با رسوب ‌زدايي مي‌توانيد اين مشكل را حل كنيد . نیز چنین رسوب به دست آوردن خویش آبگرمکن دیواری میتواند یکی‌از عارضه ها آن باشد . به راحتی نیمی از مشکلات آبگرمکن های دیواری که‌این روزه در بخش اعظمی از منازل به کارگیری می شود ناشی از رسوب به چنگ آوردن و عده شدن رسوبات در‌این مدل از آب گرمکن هاست . این قضیه به طور طبیعی و با دقت به آب مصرفی در ایران به طور طبیعی رخداد می افتد , و هرچند مدت یکبار بسته به آبگرمکن و آب مصرفی شما احتیاج به رسوب زدایی دارید .

روشن نشدن شمعک یا این که خاموش شدن آن نیز قادر است علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری باشد . خاموش شدن خویش به خویش شمعک آبگرمکن هم شاید به دلیل افت فشار گاز رخداد بیفتد که با تهیه و تنظیم درست پیچ شمعک , برطرف خواهد شد . همینطور فساد ترموکوپل , شل بودن مهره ترموکوپل و خراب بودن شیر مغناطیسی هم موجب خاموش شدن شمعک میشوند . از طرفی بسته بودن شیر پروانه ای و گرفتگی صافی شمعک و مجرای نازل شمعک هم می‌توانند سبب روشن نشدن شمعک شوند . یا این که این که شمعک روشن می شود البته مشعل روشن نمیشود یا این که دیر روشن می شود , در این مکان بایستی شیر احتراق اهسته در اختیار گرفتن و تهیه گردد . از سایر عارضه ها روشن نشدن مشعل میشود به پاره شدن یا خراب شدن واشر دیافراگم اشاره نمود .

اشكال در لوله‌كشي ساختمان نیز مي‌تواند علت گرم نشدن آب ابگرمکن دیواری باشد كه برطرف كردن آن به مهارت لوله‌كشي و ابزار آن نياز دارااست .

دودكش‌هاي غيراستاندارد نيز مي‌توانند آب گرم را از شما بگيرند . یک دودکش استاندارد خصوصیت هایی داراست که می‌توانید آن را از یک کارشناس بپرسید .

در حالتی که برای تعمیر پکیج دیواری , تعمیر بخاری گازی , هواگیری شوفاژ و تعمیر آبگرمکن نیاز به یاری دارید با ما تماس حاصل نمایید تا سرویسکاران ما نقص‌ شما‌را رفع نمایند .

عیب یابی و تعمیر و محافظت آبگرمکن دیواری در‌این تاپیک

آبگرمکن دیواری چند قسمت عمده  داره .

کاربراتور آب
کاربراتور گاز

در عکس بالا , قطعه ی مسی همون کاربراتور آب می‌باشد که لوله ی آبِ محل ورود ( آب سرد ) بهش وصل شده .
در سمت چپش کاربراتور گاز میباشد که رنگ الومینیومی داره و لوله ی گاز نیز بهش وصل شده .
دربین این دو تا کاربراتور یک ترک می بینید که یک میله ی فلزی درخشان در اون میباشد .

زمانی شیر آبِ گرم رو باز می‌کنید , آب به دیافراگم فشار میاره و دیافراگم نیز به یک کاغذ ی فلزی فشار میاره و اون نیز بدین میله فشار میاره و اون میله نیز به یک قطعه در کاربراتور گاز فشار میاره و گاز مشعل وصل میشه و روشن میشه و آب رو گرم میکنه .
و مشعل .

در دو قسمت آبگرمکن , گاز میسوزه :

۱ – شمعک یا این که همون پیلوت که مدام بایستی روشن باشه و پیچ تهیه نیز داره .

شمعک قطعه ای به اسم ترموکوبل رو گرم میکنه و تازمانیکه ترموکوبل گرم باشه شمعک روشن میمونه .

چنانچه به هر استدلال شعله ی شمعک خاموش بشه , ترموکوبل ظرف حدود ۲۰ ثانیه سرد میشه و گاز کل آبگرمکن رو جدا میکنه .

این سیستم ( شمعک و ترموکوبل ) در کلیه ی وسائل گاز سوز استاندارد نظیر بخاریها و آبگرمکنهای مخزنی و اجاق‌گاز گازها وجود داره تا در‌حالتی که شعله خاموش شد , گاز سریعاً جدا میشه .

شمعک اگرخاموش است تعمیرکار کولر آبی تهران

لوله های حلزونی که در اونها آب گرم میشه این لوله ها و کاربراتور آب در معرض رسوب قرار دارا‌هستند و آلوده و کثیف شدنشون سبب مشکلات در توان گرم کنندگیِ آبگرمکن و کم شدن فشار آب در لوله های آب گرم خونه میشه .

بیشتر مشکلات از :

کاربراتور آب
کاربراتور گاز
از گرفتگی لوله های آب
فشار کم گاز

در کاربراتور آب یک قطعه ی پهنِ لاستیکی میباشد که بهش میگن دیافراگم .

کاربراتور آب از روش همین دیافراگم و چندین قطعه ی فلزی با کاربراتور گاز رابطه داره برای همین میباشد که با بازکردن شیر آب گرم , آبگرمکن بطور خودکار روشن میشه

.

عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن دیواری

دیافراگم که بعضیها بهش میگن واشر لاستیکی , درون کاربراتور آب قرار داره و بعداز یک‌سری ماه یا این که یکی دو سال خراب میشه و خواص ارتجاعیش رو از دست میده یا این که شکاف میشه .

زمانی حاد بشه اونوقت با باز کردنِ شیر آب گرم در منزل , آبگرمکن روشن نمیشه یا این که مشعلش روشن میشه البته شعله خیلی ضعیف می‌باشد و آب رو گرم نمیکنه یا این که خیلی کن گرم میکنه . لزوم تبدیل چاه های قدیمی به چاه جدید

دیافراگم زمانی حاد میشه اصلاً از ظاهرش نمیشه فهمید که خرابه . تنها از تاثیرش رویِ کار آبگرمکن میشه فهمید که خرابه .

برایِ تعویض دیافراگم بایستی :

قطع کردنِ گاز
جدا کردنِ آب
جدا کردنِ کاربراتور آب
باز کردن پیچهای اطراف دیافراگم
تعویض دیافراگم
بستن کلیه چیز نظیر گذشته
دیافراگم بسیار ارزان می باشد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 14    میانگین: 3.7/5]

دیدگاهتان را بنویسید