آموزش نحوه تست و تنظیم ترموستات کولرگازی

ترموستات کولرگازی

ترموستات کولرگازی چیست و چگونه کار میکند

ترموستات هم کار جدا و وصل شدن جریان برق ( متعادل نگه داشتن دمای کولر گازی ) را به کمپرسور انجام می دهد . به نحوی که هنگامی دمای کولر گازی بالا آمد با وصل شدن جریان برق کمپرسور استارت به کار می‌نماید و دمای دور و اطراف را خنک می‌نماید و هنگامی دما تحت آمد جریان برق را از کمپرسور جدا می‌نماید .

طرز کارایی ترموستات کولر گازی++

كنترل كننده الكتريكي خودكار است براي تنظيم دما در فضاي بسته , معمولاً آن را به دستگاه هاي گرم يا سرد ساز متصل مي كنند; تا با جدا و وصل دستگاه , آن گوشه و کنار را در دماي تنظيم شده اثبات نگه داراست . هنگامي كه دما به نقطه تنظيم رسد , ترموستات مدار برقي دستگاه را جدا مي كند و وقتي دما ۳ الي ۵ جايگاه از نقطه تنظيم پايين خیس رود , مجدد مدار را وصل مي كند و دستگاه واضح مي شود .

در کولر گازی ترموستات با کمپرسور به صورت خصوصی در مدار قرار می‌گیرد و با جدا ترموستات کمپرسور هم خاموش می شود . جدا و وصل ترموستات مبنی بر انقباض و انبساط گاز دورن لوله مویی ترموستات ( ناشی از جايگاه حرارت اواپراتور ) به‌وجود می‌آید .

مسلما بخوانید : ریموت در اختیار گرفتن کولر گازی | راهنمای استعمال از ریموت در اختیار گرفتن کولر گازی

با کاهش جايگاه حرارت گاز منقبض و ترموستات جدا می شود و بر عکس با ارتقاء جايگاه حرارت گاز منبسط و ترموستات وصل می شود . در صورتی گاز باطن لوله مویی ترموستات بیرون شود دیگر ترموستات کار نمی‌کند و کلید ان به شرایط جدا خواهد بود . در چنین حالتی ترموستات کولر گازی غیرقابل استعمال است و بایستی بده بستان شود .

آموزش قدم به قدم تست  ترموستات کولرگازی

توجه داشته باشید وقتی که مشکلی برای یک دستگاه ساخت می شود کارداران متفاوت باز بینی نمایید تا خوب تر و با جزییات بیشتر بتوانید عیب دستگاه را برطرف نمایید .

بدون شک بخوانید : طرز بده بستان و آزمایش شیر برقی کولر گازی

قابل ذکر است که گذشته از ترموستات قطعا کمپرسور دستگاه را با رویه هایی که در قبل ذکر کردیم ( آزمایش کمپرسور کولر گازی ) باز بینی نمایید . همینطور موتور رشته , و یا این که کثبف بودن پنل ها هم باز نگری نمایید زیرا معمولا یک برهان سبب فساد دستگاه نمی‌شود و اضطراری است از جهت متفاوت سنجیده شود .

ابزار و وسایل ما یحتاج : اهم متر , ظرف محتوی یخ خرد شده , ترموستات بالای صفر , ترموستات تحت صفر .

قدم نخستین : لوله مویی ترموستات را باز نگری نمایید که دارنده بریدگی و یا این که شکستگی که سبب بیرون شدن گاز باطن ان می شود نباشد .

قدم دوم : ترموست را تماما برخلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید .

قدم سوم : سلکتور اهم مولتی متر را بر روی اهم قرار دهید و سیم ای رابط آن را به فیش اتصالی ترموستات وصل کنیدوبایستی ترموستات در شرایط وصل باشد و عقربه های اهم متر گم راه گردد .

قدم چهارم : بالب ترموستات را باطن ظرف یخ قرار دهید بعداز مدتی بایستی ترموستات جدا گند و انحراف عقربه ی اهم متر هم جدا شود .

قدم پنجم : ترموستات را در سوی تکان عقربه های ساعت بچرخانید . در چهره تندرست بودن باید وصل گردد و مجددا عقربه های اهم متر گم راه شود .

یادآوری : تست را در دور و اطراف با جايگاه حرارت ۱۵ الی ۲۵ جايگاه سانتی گراد انجام دهید .

نکته : فرآیند بالا مرتبط با ترموستات دستگاه های بالای صفر بود چنانچه که بخواهید ترموستات دستگاه های تحت صفر را آزمایش نمایید زیرا جايگاه حرارت جدا این مدل ترموستات ها تحت صفر است نمی‌توان از یخ تحت عنوان برهان تحریک کننده و جدا کننده ی ترموستات استعمال کرد . برای انجام این تست بایستی بالب ترموستات به اواپراتور یک دستگاه تبرید تحت صفر در هم اکنون کار متصل نمود و فرآیند مذکور را در تراز نخستین را انجام بخشید . این مدل ترموستات ها در جايگاه حرارت گوشه و کنار باید به شرایط وصل باشند و عقربه ی اهم متر گم راه گردد در غیر این چهره ترموستات حاد و غیر قابل استعمال است .

سرویسکار کولر آبی تهران

ترموستات کولرگازی

روش تنظیم ترموستات کولرگازی

ترموستات ها مثل در اختیار گرفتن کننده های شناور دارنده نقاط ظریف وصل ( cut in ) و جدا ( cut out ) می باشند . یعنی کار کرد به نوع ی است که هر گاه دمای فرآورده به ماکزیمم اندازه مشخص و معلوم رسد کمپرسور را شفاف می نماید و هر گاه دمای فرآورده به مینیمم اندازه معینی رسد کمپرسور را خاموش می نماید اختلاف میان دمای وصل ( cut in ) و دمای جدا ( cut out ) را تفاضل ( differential ) می نامند

لذا برای تهیه و تنظیم ترموستات ها چنین کار می‌کنیم که : سرویس و تعمیر آبگرمکن زرتشت مرکز تهران فوری

ترموستات ها دارنده یک نقطه تهیه و تنظیم ( set point ) و یک تفاضل ( ( differential هستند . ترموستاتی که set point آن روی C˚ ۲ و differential آن روی C˚ ۴ تهیه و تنظیم شده‌است تا‌هنگامیکه دمای احساس شده به C˚ ۴ نرسد کار کشته به واضح کردن کمپرسور نمی‌باشد و درضمن تا‌هنگامیکه دمای احساس شده به C˚ ۰ افت نکند نمی تواند کمپرسور را از مدار بیرون نماید . این ترموستات دارنده نقطه تهیه و تنظیم ( set point ) C˚ ۲ و یک اختلاف differential ) ) 4 جايگاه سلسیوسی میان دماهای وصل و جدا میباشد . اندازه تفاضل به مدل فرآورده و جای عضو احساس کننده مربوط است . هر گاه عضو احساس کننده ی ترموستات در روی فرآورده نصب شده و دمای فرآورده را مستقیما در اختیار گرفتن نماید تفاضل C ˚۱ تا C ˚۲ است از سمت دیگر هر گاه عضو احساس کننده ترموستات در تالار نصب شود و دمای فرآورده از روش دمای تالار در اختیار گرفتن گردد تفاضل حدود C ˚ ۳ تا C ˚ ۴ است . در خیلی مورد ها عضو احساس کننده ترموستات را روی اواپراتور نصب می نمایند و دمای فرآورده را از روش دمای اواپراتور در اختیار گرفتن می نمایند که در این‌حالت تفاضل بایستی C ˚ ۸ تا C ˚ ۱۲می باشد .

آشنایی با روش های تخلیه چاه به صورت تخصصی

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید